The Other Side

Masa Muda Semua Comel

Assalamualaikum w.b.t...

Ini dalam bergegas siapkan entry sebelum pukul dua
Nak sambung belajar..
Hee~

Al kisahnya,
Aku nak cerita pasal
Orang yang meng'expose'kan gambar-gambar masa kecik-kecik.
Masa baby yang takde rambut tu okey lah bagi aku
Yang baru lepas bercukur,
Kepala masih segar kebotakkan

[yang ni ada boleh lah tahan sikit...]

Ini cerita gambar comel masa 4-5 tahun kategori tadika,
Dan belia sikit masuk zaman darjah-darjah..

Biasa ah budak-budak,
Boleh bilang dengan jari jer berapa yang bertudung tegar masa kecik
Budak-budak lagi
Itu normal

Yang tak normalnya bila
Dah besar tinggi lebar sekadar
Bertudung litup ker, 
Aleh-aleh tersengih gambar muda remaja yang comel-comel macam kategori di atas..

[ini lulus ikut piawaian aku]

Ouch,
Jangan salah faham dengan aku
Apa motif kita bertudung, nak tutup segala aurat kan
*definisi aurat kena hadam betul-betul*
Dan kalau lah di'expose'kan gambar comel itu
Kan nampak rambut jugak..

Nanti aku komen
Auww, rambut you lurus rupa-rupanya
Eh, cantikk lah, kecik-kecik dah ikal..
Atau, Oh Jiran Kau, 
*komen teett*

Jadi, 
Aku nak tanya,
Apa motif letak gambar masa kecik..
Yang tak bertudung

Kalau kecik comel, besar pom tetap comel
Lagipun, comel kan subjektif,
Takde jawapan 'rigid' macam A-B-C nak kena pilih..

Sekian,
Ikhlas dari fikiran aku,
Kalau tak puas hati,
Cuma bagi aku,
It's just a point to ponder..

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Aurat

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s; lelaki nak letak gambar dari usia satu hari sampai sekarang pom ikut suka, nak buat album kronologi hidup pom tak kisah..
wahai kaum perempuan-perempuan di sana sini.. :D


p/s lagi: ini bukan pasal gambar baby, sebab gambar baby takpe.. ^^'

Heh, siapa nak Ayat balik ???

12 comments:

Cekodok said...
April 5, 2011 at 4:27 PM

lom baligh takpe cikya.. hehe..

[Reply to comment]
Raji berkata said...
April 5, 2011 at 4:50 PM

ok lah lepas nih aku letak gmbar ak time kcik2 bertudung =.="

[Reply to comment]
Cikya said...
April 5, 2011 at 5:07 PM

cekodok,

memandai jer, kalau lelaki lain cerita lar kan.. ^^'

raji,

ouch, raji pakai tudung, adeh.. =.='

[Reply to comment]
storyfromme said...
April 5, 2011 at 7:36 PM

gambar baby kita tak dikira aurat rasenye.ni pendapat aku je.tak tau la betul ke tak :)

[Reply to comment]
tipah said...
April 5, 2011 at 8:21 PM

auh. tertusuk di kalbu cikya oii. :DD

yela. lepas ni suwo mak saye pakaikan tdung semasa saye kecik. hee

[Reply to comment]
apik pehe said...
April 5, 2011 at 9:53 PM

hehe..masa bby tu kena ajar dah bertudung..kn kn

[Reply to comment]
ADfeez said...
April 5, 2011 at 11:07 PM

oh.. sy kecik2 comel.. da besar makin comel.. hahah ;P

[Reply to comment]
cacing said...
April 6, 2011 at 12:15 AM

hahaha... patut kalo ada yang dewasa tapi nak wat2 comel macam bayi tu kita pelempang je laju2... hahaha

[Reply to comment]
missSenget said...
April 6, 2011 at 6:56 AM

betul2...sokong cikya~!!

<--- penah buat dulu... uhuuu....ada orang tegur.. T__T insap...

[Reply to comment]
DaK CoMoT said...
April 6, 2011 at 10:21 AM

a'ah kan...entahla..kalau pikir logik pom kita taw dah boleh ke xboleh buat cenggitu..sesuai ke tak buat camtu..ye dak? ^_^

[Reply to comment]
Cikya said...
April 6, 2011 at 3:12 PM

story,

dah tanya ustazah, gambar baby takpe,
yang tak bolehnya, gambar yang dah besar-besar sikit, yang ada rambut..memang masa kecil tak salah tak pakai tudung,
tak boleh sebab dah besar, orang tengok gambar masa kecik, boleh bayang kita camne sekarang..kan.. :)

tipah,

mengecil balik lah..
hee, asal kekalkan pakai insyaAllah ok :D

apik,

naya kalau baby kecik-kecik dah pakai tudung, adeh~
yang besar-besar dah boleh agak faham boleh lah pakai.. :)

[Reply to comment]
Cikya said...
April 6, 2011 at 3:16 PM

AD,

hee, makin tua makin comel lah tu kan..
haha :D

cacing,

besar buat-buat comel macam bayi ?
haha, ker merengek macam bayi.
kalau yang merengek tu memang patut lempang laju-laju..
^^'

senget,

hee, tak pernah buat, tapi bila orang buat, pernah terdetik, aisk, comelnyer aku masa kecik..
kahkahkah =.="

comot,

ye, saya sokong comot bertanding pilihanraya tahun depan..
manifesto, tiada gambar tak sepatutnya ditayang umum..
hee~ :D

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.