The Other Side

Aktiviti Bersama Bukan Mahram

Assalamualaikum w.b.t...

Tajuk agak mengada-ngada...

Mahram ≠ Muhrim
Muhrim orang yang dalam ihram tengah buat haji sekarang tu.

Okeh.
Ceritanya.

Memang takde aktiviti pom.
Cuma, kisah apa yang dibuat semasa melakukan perbicaraan dua hala dengan mereka.

1. Mata awal-awal dah masuk poket.
2. Bawak teman
3. Tekan kan isi penting sahaja
4. Jarak minima 1 meter
5. Muka kekal cold kecuali bahagian kena senyum
6. Kalau senyum pom hanya sekejap

Point 1. 
Sebab orang cakap dari mata jatuh ke hati... Atas dasar menjaga hati daripada menjadi jiwa kacau, maka elakkan 'eye contact', walaupun pensyarah psikologi menekankan 'eye contact'. Yang pasti maklumat sampai. 

Point 2. 
Macam biasa, antara dua jantina yang berbeza, akan ada makhluk ketiga bernama syaitan. Tapi kalau kes homoseksualiti ni, antara dua jantina yang sama, setan tetap ada. Lentur nafsu derr, bro..

Point 3. 
Ya. Tak payah meleret ke kata yang tak berkaitan dengan tujuan jumpa. Puji-puji pom tak perlu lah... kalau sekadar nak membunga rasa. eceh

Point 4.
Jarak ini penting. Tak payah nak mengendeng rapat dekat sangat. Rimas tahu? Kalau wangi takpe, eh, wangi pom tak boleh, sakit hidung...Haha. Kalau yang ada niat nak bergesel tu, cepat lupakan.. Lepuk-lepuk baru tahu.

Point 5.
Manis muka biar bertempat. Senyum memanjang nanti orang cakap tak serius dengan kerja. Salah faham boleh berlaku... Cold smile sounds nicer than cheap smile.

Point 6.
Senyum tak payah meleret.. Itu sahaja.

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Batas Ikhtilat tu Luas....

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: eh, tengok suami orang rasa macam lebih baik dari tengok anak teruna orang. hahaha 
*wajib cucuk mata*
-Duta SO7-

Heh, siapa nak Ayat balik ???

8 comments:

fiezah91 said...
November 5, 2011 at 2:23 AM

hehe.nak duduk jauh 1 km boleh tak?kehkehkeh

[Reply to comment]
Cikya said...
November 5, 2011 at 7:17 AM

boleh. Tapi nak cakap kena guna telefon lar. Haha..

[Reply to comment]
| cik azeya | said...
November 6, 2011 at 1:27 AM

oi mane boleh tengok laki orang . =.=

[Reply to comment]
Aesya Zealous said...
November 6, 2011 at 10:33 AM

laki org ker, bukan laki org ker, tetap xleh tgk! hahaha!!

[Reply to comment]
HazwanDotCom said...
November 6, 2011 at 3:34 PM

apsal laki orang boleh lak haha

[Reply to comment]
Cikya said...
November 8, 2011 at 12:56 AM

Cik Azeya,

haha, alar, buleh lar..Aku suka Duta SO7 sorang je..
suami orang lain tak nak.. =p

Aesya Zealous,

laki orang, nanti takde harapan palsu kalau usha..
coz, better off be first wife rather than second... :)
kan?

[Reply to comment]
Cikya said...
November 8, 2011 at 12:57 AM

Wan,

tengok lelaki orang boleh kawal emosi kot insyaAllah..
alar, Duta je..laki orang lain tak pom.
hahaha

[Reply to comment]
Anonymous said...
May 16, 2012 at 2:31 PM

point 4 aku suka. haha tapi aku masih mempersoalkan. kata nabil, "lu pikir sendiri ".. HAHA fikir la :) 1meter.

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.