The Other Side

Sayang, Dah Membazir...

Assalamualaikum w.b.t..

Apa yang sayang?

Sayang kalau lebih kurang dua bulan cuti dihabiskan dengan membuta.
Tak sanggup menghitung waktu yang habis dengan tidur tak kira masa.
Padahal lenanya cepat, bangunnya meleret-leret..

Adik aku dapat,
"Ni anak lelaki ke perempuan?"
-di satu pagi yang kurang dah heningnya-
Aku dapat apa jangan tanya..
Haha.
Sampai satu tahap Ma dah tak cakap apa.

Benda dah lepas. The least that we could do, hope and cherish for tomorrow, aite?

Azam untuk baki separuh cuti.
Cukuplah dengan kesiangan lena yang hasilnya tiada.
Paling nyata, terbangun dari mimpi pom.
Itu cuma mimpi..
Aku cakap,
"Mengurut tak boleh hidup"
Sinopsis bicara Ma & adik,
"Tahu pom. Rajin-rajin lar masuk dapur. Masak kek bla-bla-bla. Nanti jadi macam dalam cerita hari-hari masak spagetti untuk suami..."

Kena rajin masuk dapur..
Kalau aku pandai bawak motor, boleh kerja part-time kan?
Alhamdulillah tak pandai.
Ada lagi peluang nak belajar masak..
Logik je kan?
Hehe..

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Waktu Tetap Berlalu..

:: Salam Satu Aqidah! ::

P/s: bila lar aura tukang masak au chef nak datang kat aku. Setakat tengok chanel AFC Astro berair mulut takde guna kan... =)

Heh, siapa nak Ayat balik ???

2 comments:

Jidah Jeju said...
June 23, 2011 at 10:03 AM

haha..at least cheese cake n cake camapk mum menjadi!kan??hahahaha
aku pom rasa mcm loser gop duk rumah lama2 ni...help!!!hahahahaa

[Reply to comment]
Cikya said...
June 23, 2011 at 10:30 AM

Menjadi lah kot. Tapi tak boleh hidup reti masak kek je.. Hahaha.
Berubahlah, ececeh.. ;D

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.