The Other Side

Hobi Tulis Surat Cinta

Assalamualaikum w.b.t...

Siapa yang pandai mengarang surat cinta tu meh datang dekat-dekat.
Aku nak berguru sikit. Bahagian surat warna biru warna pink tabur bedak sembur perfume tu dah tahu. Tapi aku takkan buat lah, geli kot. Guna kertas A4 putih, kosong, takde garis...
- ada tanda riak nak tunjuk boleh menulis tak senget.. -
Hahaha


Fuhh, siapa cakap menulis surat cinta tu senang. Siapa? Aku dah cuba tulis sumpah tak tahu nak letak apo.. Kantoi tulis surat. Orang sekarang mana pakai surat, emel, facebook ada. 
Sekali tekan send terus sampai.
Takpe, aku guna cara antik sikit, tapi hantar masih guna khidmat pos Malaysia lar, tak pulak guna merpati putih ikat kat kaki, mana aku nak cari. Lagi pom sempat mati dulu burung tu nak sampai ker seberang laut sana..
Kalau pom dia tak suka dengan surat aku, nak tak nak dia kena berusaha lebih sikit, kena jalan campak dalam tong sampah ker, bakar dalam kuali ker, kitar semula ker. Kalau pakai utusan elektronik ni, butang delete macam gatal tangan je senang tekan.
Cett..
Berani lar dia tak suka surat aku..

Puas sudah merepek tak tentu hala.
Mana ada aku tulis surat cinta. Aku tulis surat kat member, baru dua perenggan tulis dah kering idea.
Ingat tulis surat macam tulis blog. Serius tidak, lain sungguh rasa bersurat dengan berblog.
Sila cuba.
Lain untuk orang yang tak biasa buat tulis surat kot. Tulis surat rasmi lagi senang daripada tulis surat tak formal. 

Surat untuk member aku, dulu aku hantar hadiah besday dia tak tulis pape lansung, hadiah siap berbalut tak sentuh lagi. Kali ni kira payback lah kan.. Satu kertas A4 aku karang. 
Duk semangat menulis dengan otak kosong, tengah surat tangan dah lenguh..hahaha
Dah berkarat kemampuan menulis tangan, dah lama tak pegang pen.
Reti pegang sudip dan kuali jer.. Hahaha.
Sangat menipu di situ.
Tolong lah sape-sape doakan aku supaya rajin memasak berat-berat.
Kek kuih aku suka..
Aisk!

Apa isi aku duk ayat tak payah cerita lah kan.
Buat malu jer kalau aku bagi tahu..

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Fikiran Tulisan Elok

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: aisey, aku lupa nak ambik gambar surat aku tu..

Heh, siapa nak Ayat balik ???

9 comments:

intan.maisarah said...
July 3, 2011 at 2:34 AM

siapa geranan yang bertuah empunya surat itu?

[Reply to comment]
Cikya said...
July 3, 2011 at 7:10 AM

Sara,

member orang jauh, tak pernah jumpa..
macam tak caye pulak boleh kawan dengan dia..

[Reply to comment]
cik pulau said...
July 3, 2011 at 7:00 PM

pheewiitt..
tulis surat cinta... '
cayalah...^^,

[Reply to comment]
missSenget said...
July 3, 2011 at 8:20 PM

fewww...

mmber laki ke pmpuan?? ehem2..


eh...kalo xtau nk cerita pasal ape, bole masukkakn citer pasal aku..


:p

[Reply to comment]
Cikya said...
July 4, 2011 at 12:33 AM

cik Pulau,

haha, bukan surat cinta, tak reti lansung nak bermadah pujangga ni..
ayat member-member je.. :D

Senget,

pheuww, jantina dirahsiakan boleh? hahaha
next time kalau surat tak kena buang, nanti karang pasal senget pulak eh..
kiki

[Reply to comment]
Jidah Jeju said...
July 4, 2011 at 12:25 PM

hahaha..like i know..dun worry i ll keep it secret for u...miahahahaha...lol:D

[Reply to comment]
Cikya said...
July 4, 2011 at 2:01 PM

jida,

haha, apo secret-secret?
tak main lar.. :P

[Reply to comment]
Cikya said...
July 5, 2011 at 2:57 PM

goreng ayat pom dah kira sastera kot?
seni menulis tu kan berbeza..eceh.. :D

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.