The Other Side

Iklan Semasa Solat Terawih

Assalamualaikum w.b.t..

Sesungguhnya, surau kat rumah aku tu sangat lah kecik,
Saff perempuan kalau budak kecik muat 6-7 orang,
Yang dewasa ikut saiz dari 4-6 orang yang mana, 
Kalau dewasa muat 6 orang memang stok-stok anak dara slim..
*jarang berlaku sebab selalu memang makcik pom akan duk sesaff*
Ruang muslimin memang besar lar..
Hurm...

Surau tu keluarga jiran aku yang bina,
Tok ayah mereka dulu tok imam, kira amal jariah buat surau..
Dapat pahala berterusan...

Masa kecik dulu,
Solat terawih memang 23 rakaat lar, takkan kurang..
Kira lar dekat 30 hari duk kira bulu-bulu sejadah.. 
Hee


Sekarang, tok imam dah berusia,
Yang muka lazim kaki surau pom semakin meniti senja,
Dah jadi 8 rakaat..
Muka-muka baru,
Nak tengok boleh tengok masa solat sunat hari raya..
Lagi best kalau,
Duk saff depan sekali, lepas nak dekat-dekat solat sunat raya tu,
Pusing belakang buat-buat cari orang,
Padahal tengok muka yang datang solat sunat hari raya jer..
Hurmmm.
--- dan janganlah kamu riak dengan amal yang kamu lakukan ---

Nak pendekkan cerita,
Sepanjang nak tunggu solat terawih habis,
Adegan-adegan seperti berikut biasanya berlaku:-


  1. Tengok jam
  2. Main kibas-kibas kain sembahyang
  3. Ukur tapak tangan dengan adik
  4. Bandingkan paha dengan makmumah lain semasa duduk nak baca doa. *boleh beza kurus ker berisi dari tinggi lipatan paha* T.T
  5. Tengok tangan kanan ker kiri lagi burn. *selalunya tangan kanan*
  6. Cuit-cuit lutut sengaja bagi geli 
  7. Kalau saff belakang, tengok bayang corak baju dalam kain sembahyang
  8. Pusing kiri pusing kanan, lepas tu sengih
Rasa macam banyak,
Tapi cukuplah 8 dah kira berpinar mata nak baca kan..

Panjang umur, dalam 25 hari lagi baki yang ada..
Nak pulun amal kan..
Dan lebih senang beribadah andai perut tak terlalu kenyang...
Makan tu biar berpada-pada...


Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Waktu Terus Beramal

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: semua kat atas hanya boleh dilakukan jika berekatan dengan saudara terdekat
cuba lar dengan buat yang tak kenal, mahu kena jeling.. 
*kak, puasa ni kita senyummm jer*

Heh, siapa nak Ayat balik ???

15 comments:

ORLANDO AHMAD said...
August 4, 2011 at 5:24 AM

gua kalo imam buat 20, gua tahan sampai 8 je, kadang2 satu rakaat bacaannyer sampai satu muka surat, rasa nak tercabut lutut huhuhu

[Reply to comment]
cik bulan said...
August 4, 2011 at 6:26 AM

pergh..haha..cik ya..awat xtambah kena kacau dengan budak2 cute..(slalu bulan jadik mangsa di mana2 pon-->terlalu cute mungkin??agagaga)

[Reply to comment]
D_08 said...
August 4, 2011 at 9:01 AM

biasenye....awei2 pose ni jemaah ghamei lagi.....masok minggu kedue-ketige....udah berkughang....masok minggu nak ghaye......lagi sughot le.....silap2 tinggei tok imam..... bilal....dengan tok siak je....hehehe...

[Reply to comment]
k e y r i said...
August 4, 2011 at 9:51 AM

haha time zaman2 jahiliah dulu saya ade gak main2 cuit ngn kawan. haha tp sekarang xdelah. papepon selamat menunaikan ibadah puasa! :)

[Reply to comment]
RepublicAku said...
August 4, 2011 at 10:38 AM

padahal malam tadi nak sujud macam ada batu besar kat belakang pnggang ...perut penuh ...senak...keh3

[Reply to comment]
missSenget said...
August 4, 2011 at 2:39 PM

kene jeling je, ok lg cikya..

hohoh..

sekali kene jerkah..? :P

[Reply to comment]
saya bukan tomato said...
August 4, 2011 at 3:20 PM

hihihihihihi *nak senyummm sesorang ;p

[Reply to comment]
Ajeyy Rawk said...
August 4, 2011 at 8:06 PM

Salam ziarah daripada saya .. nah dah siap pun bloglist kita geng .. !! Thanks yaa sebab sudi join .. !! Hehe :)

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/senarai-bloglist-bersama-ajeyy-rawk.html

[Reply to comment]
a.samad jaafar said...
August 5, 2011 at 7:53 PM

saya masih belum dpt kusyuk sewaktu terawih.. ade tips?? tips nakal tak nak laa.. hihihi..

[Reply to comment]
..cik gugu.. said...
August 5, 2011 at 10:25 PM

hahahah suka point no 4 tuh ;p

[Reply to comment]
~syue syada~ said...
August 5, 2011 at 11:17 PM

haha. tengok baju org dpn ?
ukur peha kecik besar ?

=.=''

hehehe...benda yg biasa wat jugak.hehe

[Reply to comment]
MiszCoMoT said...
August 6, 2011 at 5:51 AM

cikyaaaaa!!! jom teraweh sesameee..kita wat full!!ngeeee~~

[Reply to comment]
Haru Biru said...
August 17, 2011 at 3:35 PM

mak aihh.. kalo perangai cenggitu dibuat oleh orang dewasa.. mau kena lempang ni.. haha...

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.