The Other Side

Mak Mertua Oh Mak Mertua

....

Memang aku takde lagi mak mertua
Suatu hari nanti insyaAllah

Ceritanya pasal...

Bila mak mertua terlalu rajin
Semua benda dia nak buat
Satu hari 3-4 kali sapu rumah
Sepanjang masa pegang penyapu
Tak reti duduk diam
Kita tak sempat buat apa-apa
Dinampaknya macam pemalas
Dah semua dia bolot...
Lap situ, kemas sini

Bila mak mertua suka kritik
Tambah-tambah masa memasak
Eh, mak tak letak tu kalau buat asam pedas
Selalu mak guna ni, bukan yang tu
Rasa lain lar
Kalau letak macam yang mak buat mesti lagi sedap
Kalau macam ni pakat-pakat jerit
"Eh, ni resepi yang ibu saya ajar lar..!"
Orang lain elok jer puji makan..

[zaman sekarang pom ada lagi versi macam ni]

Bila mak mertua pilih kasih
Ekau bukan menantu kesayangan aku
Selalu puji menantu yang lain
Makan hati lar
Tapi nak buat macam mana
Dah memang macam ibu sendiri jugak kan..
Terima jer lah..

Bila mak mertua cakap banyak
Ini bukan setakat peramah
Overdose punya peramah
Cakap high tone
Macam satu rumah nak gegar
Budak nak tidur terbangun
Tak tertegur, orang tua, dikatanya kurang ajar nanti
Pandang jeling dengan pasangan jer lah

[sabarlah sayang]

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Pilihan Mak Mertua Boleh?

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: rekaan semata, tapi macam ada yang betul kat luar sana.. :D

Heh, siapa nak Ayat balik ???

5 comments:

cik azeya said...
May 20, 2011 at 1:52 PM

oh ibu mertuaku. lambat lagi nak dpt ibu mertua. haha.

dah lame tak datang sini. cik ya dah lupe kite ke?

-_-

[Reply to comment]
Encik MamaT said...
May 20, 2011 at 2:16 PM

aku tak tau la ko nti kawen mcm mana cikya... hahaha....

[Reply to comment]
Cikya said...
May 20, 2011 at 3:01 PM

cik azeya,

tak lupa.. jarang bw sekarang, hee..
sibuk dengan entah hape hape. :D
ingat...

EncikMamat,

haha, ko jangan doa kan aku yang bukan-bukan taw..
naya nanti..

[Reply to comment]
intan.maisarah said...
May 20, 2011 at 11:25 PM

menangkan aje kata kata ibu mentua.
jagahai

iya kan aja

[Reply to comment]
Cikya said...
May 20, 2011 at 11:31 PM

sarah,

insyaAllah, bakal..
harap dapat yang senang.. :)

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.