The Other Side

Langgar Sumpah Boleh?

Assalamualaikum w.b.t...

Oath of Friendship


I want to be your friend
For ever and ever without break or decay.
When the hills are all flat
And the rivers are all dry,
When it lightens and thunders in winter,
When it rains and snows in summer,
When Heaven and Earth mingle
Not 'til then will I part from you.

[ambik yang elok je lah...]

Walaupun bukan aku yang bersumpah
Tapi bila dia yang hantar mesej kat aku pasal ni
Tanpa menyertakan tajuk ayat-ayat mencengkam jiwa

Aku meng'google' dengan jayanya
Sehingga berjumpa true piece pasal ni

Kira dia yang bersumpah ker?
Atau sekadar ayat cantik,
Jom hantar..!

Hahaha,
Kira dia bersumpah ker tak ni?
Kalau ya, kira aku tersumpah jugak lar ni?
Macam tu?

[characteristics of friendship..]
*betul ker*

Hadoi,
Otak menerawang belum bersawang
Membuang waktu otak lengang tanpa fikiran
Sehingga aku merapu pasal sumpah-menyumpah

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Sumpah

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: Aku teringin nak sumpah pencuri yang geledah rumah aku. Baru tinggal rumah sehari pergi Johor, dah kena pecah... T.T
balik kena kemas..

p/s lagi: kain baju kurung pom nak curi..Ngeng! 
Nak buat raya tu....


Heh, siapa nak Ayat balik ???

2 comments:

empunya belog said...
May 20, 2011 at 8:34 PM

rumah kena pecah??ayoyoyo...bnyk mede x hilang ni??...banyak2 bersabar ya my dear..biar Allah balas yg septotnye kat org tu..

[Reply to comment]
Cikya said...
May 20, 2011 at 11:02 PM

jida,

ha ah, kena pecah, baru satu malam pergi dah kena masuk pencuri..
tok sedara dengan mak sedara cakap habis selerak satu rumah, bila balik kelate nanti memang teruk lar mengemas..
barang kemas duit takde kat umah, dia curi kain ela nak buat baju raya..adeh!

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.