The Other Side

Kembara Mengenal Saudara.

Assalamualaikum w.b.t.

Semalam walimah sepupu, yang sangat jarang boleh jumpa.
Yakni kalau tiga hari lepas ada selisih tepi jalan memang tak kenal.

Hendak ke Kajang naik KTM,
berlagak tak rabun,
sekali salah naik tren sampai ke Shah Alam seksyen 19.

Tengah kalut telefon sepupu mintak tolong ambik,
datang sorang peminat the red warrior (TRW) tanya ni ker Shah Alam?
Nak pergi stadium dari sini ker?
Hanya mampu iyakan stesen Shah Alam sahaja.

Mesej Abang Aid,
nak cakap yang kita pakai baju warna apa kalau tak nampak,
"Pakai baju koko."

Sampai kat rumah Abang Aid,
Mak saudara, sepupu semua duk kecoh,
"Wah, dapat mesej dari mana ni pakai baju ikut tema koko...?"

Aku,
"Eh? Ada tema ker? Tak tahu pom, ni pom member yang tolong pilih."

Akhir cerita,
Abang Aid tunjuk mesej yang dia dapat pasal tema walimah warna koko,
cett..
Tu mesej yang aku hantar tadi.
Semua salah faham pasal tema koko.
Yang matching tema walimah, nenek sahaja...
Bertudung Ungu.

Balik malam dengan KTM pom hampir terlepas turun,
dah lar tersilap masuk koc biasa, tak duduk kat koc wanita,
lelaki dalam tu tengok macam kita ni monyet naik tren agaknya.
Sobs.
T__T

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Aurat

:: Salam Satu Aqidah ::

p/s: layan budak-budak kecik main pom OK, walau mereka tu suka sangat jerit-jerit.

Heh, siapa nak Ayat balik ???

1 comments:

saljihitam said...
June 10, 2012 at 3:48 PM

kajang katne ? kot la kita pernah selisih ke, wah kecik betei dunia ni. haha

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.