The Other Side

Untung lah kahwin awal?

Assalamualaikum w.b.t...

Tahun ni je dah dua coursemate kahwin,
Seorang masa cuti 4 bulan hari tu, dalam bulan 6,
Seorang lagi lepas raya haji.

Apa yang untung?
Sebab,
Dua-dua suami mereka dah kerja,
Kira dah lepas kahwin, masuk cuci kaki tangan..
Hee...
Seorang rumah siap bila dia dah grad,
Seorang lagi memang semua lengkap --> rumah, kereta bla3~
Rezeki yang Allah letak, kita mana tahu..

Ada yang bertatih bina keluarga sama-sama,
Macam dua-dua kahwin baru habis first degree...
Kira harta yang dicari harta pencarian.
Macam kalau nak buat drama halau-halau dari rumah pom macam tak berapa nak kena,
Sebab,
Kongsi beli kan?

Mana lagi best?
Masuk cuci kaki tangan ker, 
Build the whole life together...
Susah senang tanggung bersama...

Aku?
Tak tahu...
Hahaha...lepas raya Haji nanti nak teman Ma pergi kenduri kahwin kawan dia dari zaman sekolah dulu,
Erkk, mak cik tu ada anak hensem dan reliable tak?
:)

Lagi, memang terlepas dua-dua kenduri member tu,
Sebab bila minta kebenaran Ma nak pergi walimah mereka,
Ma cakap, 
"Jauhnya...nanti Cikya kahwin, mereka belum tentu datang, pengalaman Ma dulu, yang dah kahwin susah sikit nak datang..."
Aku,
"Takpe lah gitu."
Haa, dua-dua orang Perak, berbeza daerah je.

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Hubungan

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: renovate lagu I Need A Doctor by Dr Dre

I'm about to lose my mind
Finding you for so long
I'm running out of time
I need a husband
Call me a husband
I need a husband, husband
To help me face the life...

*eyes rolling*

Heh, siapa nak Ayat balik ???

15 comments:

MakNgah said...
October 20, 2011 at 4:26 PM

ramai kwn aku kahwin awal. skrg ank dh ramai. tak sunyi macam aku. tgk diorang berkeluarga timbul rasa jeles sekejap la.

boleh aku takut nak kahwin.

[Reply to comment]
PCL n mmD said...
October 20, 2011 at 4:45 PM

untungnya kalau dikurniakan zuriat awal jg...nt anak kita dah bersekolah , dorang lain anak masih berhingus lg....PCL dah laluinya saat itu. salam singgah kenal2 di sini.

[Reply to comment]
..cik gugu.. said...
October 20, 2011 at 7:09 PM

nk kawen awal jugak tp xde calon lg ;p

[Reply to comment]
einaa_akemi said...
October 20, 2011 at 9:10 PM

memang ramai kawin awal...
nak jgak tpi xde jodoh*gatal*..hehe

[Reply to comment]
missSenget said...
October 21, 2011 at 1:37 PM

muda lagi..

untung laaa.. :)


wa pn x kawen lg..

[Reply to comment]
Rara. said...
October 23, 2011 at 10:02 AM

membe rara semua dah kawin masa umo 19- 20 !
rara je yanng xkawin2 lagi, dok belajau pon xhabes g nie.

tak terpikir pon nak kawin awal. tapi tgk membe kawin, cam best je :)

[Reply to comment]
priNceSs faNtagHiRo said...
November 4, 2011 at 2:02 AM

haha..i need a husband too,to complte me..ingt sng mcm nk beli brg ker..aisk.:D

[Reply to comment]
Cikya said...
November 4, 2011 at 3:37 PM

MakNgah,

awat nak takut kawen, hee..cakap macam kita dah kawen je.
ada kenangan silam ker?
slow-slow cari tu..

PCD n MMl,

rezki kalau kawen awal, dapat zuriat awal..insyaAllah... :)
semoga bahagia hingga ke syurga

cik gugu,

ker gugu yang jual mahal ni? haha

[Reply to comment]
Cikya said...
November 4, 2011 at 3:39 PM

Sara,

saya jemput awak wajib datang.......... XD

einaa_akemi,

jodoh cepat lambat..ada sebab...
semoga dapat yang terbaik.. ;)

Miss,

alar, takde muda mana pom..
camne, jadi ker engineer itu? ekeke ^^"

[Reply to comment]
Cikya said...
November 4, 2011 at 3:40 PM

Rara,

wahh, hebakkk member rara kawen awal 19-20. rasa macam hingusan lagi umur macam tu.. T__T
hee..nanti ada calon, kawen terus ye..

PF,

haha, the time will come..
the lyrics are random mumbling.. =P

[Reply to comment]
Aesya Zealous said...
November 6, 2011 at 10:37 AM

weh, kalau jumpe adik beradik yg hensem roger2 eh..jom kita jadi biras..hehe

[Reply to comment]
Cikya said...
November 8, 2011 at 1:16 AM

Cik Azeya,

kahwin lar..
lepas habis study.hee~

Aesya Zealous,

orait, khamis ni nak g usha anak kawan mak..
kalau hensem akan diroger... XD

[Reply to comment]
Anonymous said...
February 5, 2012 at 4:31 PM

hi dee hi cikyalah.blogspot.com owner discovered your website via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered website which offer to dramatically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my site. Hope this helps :) They offer best backlinks Take care. Jason

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.