The Other Side

Naluri Perempuan, Ker Aku Seorang?

Assalamualaikum w.b.t...

Selepas menonton MV I Love You Like A Love Song by Selena Gomez,
Maka timbul lah naluri membazir dan perasan comel...



Ada ker pakej jurugambar + jurumekap berjantina perempuan sahaja,
Yang reti dolling up nih?
Erk...
Maksudnya, depa buat pakej grooming perempuan buat photoshoot..

Dan grooming di sini,
Bukan dalam erti kata,
Tepat cukup 15 minit gambar siap,
Terus aku upload kat facebook 
Album tajuk,
:: It's Me ::

Tak,
Serius, aku seorang je ker fikir nak dolling up pakai cantik-cantik ??
Bukan nak tunjuk kat sapa-sapa,
Saje buat koleksi peribadi,

Mana tahu dah tua, ker,
Tunjuk kat anak,
Ni Ibu, cantik kan...
*senyum simpul*
Nak cuba tempek mekap tebal-tebal nih,
Setakat reti calit lipbalm, eye liner dengan bedak mana cukup..
Buat style rambut pelik-pelik...
Tapi takde lah sampai kena pakai rambut palsu/wig
Tak boleh, dosa...

Macam,
Orang yang rambut lurus, sibuk nak kerintingkan rambut,
Yang ikal iri dengan menggila buat rebonding,
Apa yang Allah letak tu, dah terbaik buat kita..
Tak payah lah nak ubah...
Kan?
Habis kalau suami suruh isteri buat rebonding macam mano?
Hee...

Tabarruj,
Berpada-pada lah....

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Niat Tak Menunjuk

:: Salam Satu Aqidah! ::


p/s: eh, aku serius, ada ker pakej untuk dolling up tu? :)

Heh, siapa nak Ayat balik ???

8 comments:

MakNgah said...
October 15, 2011 at 12:59 AM

perempuan manalah yg xsuka nampak cantik.

dik oii..makeover sendiri jelah..nk tunggu pakej tu ntah ada ke x..

[Reply to comment]
Cikya said...
October 15, 2011 at 1:37 AM

cik gugu,

OK lar lagu tu..catchy.. :)

MakNgah,

alar, tak reti mekap... T____T
kalau tak dah lama buat dah...

[Reply to comment]
fiezah91 said...
October 15, 2011 at 2:20 AM

aha, bukan cikya sorg je kot punyai naluri tu.wakaka. adeyyy. nak gak mekap n pakai cantik2 tp x gheti T_T

[Reply to comment]
Rara. said...
October 15, 2011 at 6:18 PM

saya menyediakan pakej itu. sila dial no 000-000-00. sebarang pertanyaan boleh ke kaunter urusan makanan. sekian terimakasih!

[Reply to comment]
Cikya said...
November 4, 2011 at 3:46 PM

fiezah,

hehe...nak tempek-tempek tak reti ni.
habis banyak bedak..wawa

rara,

alar Rara, dia cakap ofice tutup no tu..
no hp takde? haha..

[Reply to comment]
| cik azeya | said...
November 6, 2011 at 1:31 AM

semua orang nak canti bhai. nasib baik aku nak jadik handsome.

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.