The Other Side

Impian Mudah, Mari Merungut

Assalamualaikum w.b.t...

Rasanya lah.
Teori ni boleh pakai kat semua keluarga,
kecuali anak tunggal.

Yakni,
tahap kebebasan untuk membuat sesuatu semakin meningkat
apabila bilangan anak bertambah.

Contoh,
akak anak perempuan sulung,
memang sah- sah ma dan abah tak berapa nak bagi makcik tu serta aktiviti 
berkhemah ker, tidur rumah member ker,
panjat bukit apatah lagi.
Ambil lesen kereta sahaja.

Sampai giliran anak tengah,
pergi balik masih berjemput,
tapi nak pergi berkhemah, yang lasak- lasak tu wajib merayu baru dapat.
Ambil lesen kereta sahaja.
Titik. Totok.

Tup tup adik bongsu yang perempuan.
Eh, kira semua dia dapat buat lah!
*dengki..dengki..*
haha.
Siap dapat lesen motor lagi.

Err.
Sebenarnya, teringin nak naik motor...
Tak dapat naik motor tayar besar,
motor tayar kecik yang biasa- biasa pom dah bersyukur.
Nak suruh adik bawa motor,
makcik tu cakap tak berani nak bagi bonceng.
Motor pom terperuk takde angin dalam stor.

Err lagi.
Helmet tak dak.
Nak tumpang orang susah.
*sedih tak kisah?*
Tapi duk fikir- fikir balik segan jugak nak baik motor.
Nak buat gaya ayu ala- ala perempuan Thailand bonceng motor...?
Sah- sah kena gelak sepanjang jalan.

Siapa mampu terperangkap kat trafik bonceng motor gaya macam ni?
Hue hue.


Tapi satu kenangan manis,
bukan naik motor,
member, Nana.
Bonceng basikal dari sekolah pergi lunch kat kat rumah nenek dia kat Jalan Bayam.
Tengahari panas- panas.
Berhenti kat lampu isyarat tak rasa segan.
Sebab masa tu tak berapa nak fikir soal segan menyegan kot?
Tak jaga gengsi.
Ahah!

Apa- apa.
Andai ditakdirkan.
Lepas nikah nanti.
Nak ajak cik abam naik motor pusing kampung.
Ekekeke.
*berangan sungguh*
Entah siapa- siapa entah.

Eh.
Rapikan tengah malam.
Sekian.

Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Perangai

:: Salam Satu Aqidah! ::

p/s: susah bebenar nak cari gambar orang naik motor gaya ayu gitu.
haih haih.



Heh, siapa nak Ayat balik ???

2 comments:

Nanny jijiey said...
April 20, 2013 at 6:53 PM

aww naik motor nge hubby..sweet ngat..keke:D

[Reply to comment]
cikya lah said...
May 14, 2013 at 1:48 AM

Oh honey... Kalaulah 'beliau' tak reti bawak motor.
Akan ku drift satu kampung.
Hahaha ;p

[Reply to comment]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng Mengayat

Back to Home Back to Top Ayat-mengayat..heh!. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.